تـــیمـــارِســـتان

سـعی میـکنیـم آهنگـهایِ خـوبی رو بـرای دانلـود ایـنجا قـرار بـدیم!خـوشحـال میـشیـم با نـظـراتتـون کـمکـمون کنیـن

تـــیمـــارِســـتان

سـعی میـکنیـم آهنگـهایِ خـوبی رو بـرای دانلـود ایـنجا قـرار بـدیم!خـوشحـال میـشیـم با نـظـراتتـون کـمکـمون کنیـن

بیوگرافی کامل محسن یگانه

یگانه فرزند شهید است

این روزها در فضای موسیقی پاپ کمتر کسی است که درباره محسن یگانه حرف نزند. یگانه با اینکه سرگرم آماده کردن اولین کاست مجاز خودش است، از بسیاری خواننده‌ها که به اندازه انگشتان یک دست آلبوم در بازار دارند، محبوب‌تر شده و خیلی‌ها منتظر شنیدن کارهای جدیدش هستند.
از آنجا که محسن طی یک سال اخیر بی‌سروصدا جلو آمده، شایعات زیادی درباره‌اش به گوش می‌رسد و در عوض بسیاری از حقایق زندگی‌اش مخفی مانده است. با هم هفت پرده از زوایای مختلف زندگی، کار، هنر، شخصیت و آینده محسن یگانه را مرور می‌‌کنیم، مطمئن هستیم این هفت نکته را هرگز نه خوانده و نه شنیده‌اید. این شما و این نکات جالب از محسن یگانه.
● متولد اردیبهشت سال ۶۴
اگر بخواهیم سن و سال محسن یگانه را از روی غذای ترانه‌هائی که می‌سراید و پختگی آهنگ‌ها و ملودی‌هائی که می‌سازد حدس بزنیم، بدون دیدن چهره این خواننده محبوب تصور می‌کنیم یگانه باید لااقل در مرز ۳۰ سالگی باشد اما این خواننده خوش‌صدا هنوز ۲۲ ساله هم نشده و همین که در سن و سال پائین آثار پرمغزی را می‌سازد، نشان می‌دهد خواننده مستعدی است و به ‌درستی توانسته استعدادهای خود را در مسیر پیشرفت قرار دهد. محسن یگانه متولد ۲۳/۲/۱۳۶۴ است. او که در شهرستان گنبد متولد شده، می‌گوید مثل اغلب متولدین اردیبهشت آدمی احساساتی است. به شما توصیه می‌کنیم تاریخ تولد یگانه را به خاطر بسپارید چرا که به زودی ۲۳ اردیبهشت یکی از روزهای ماندگار خواهد شد؛ روز تولد یک ستاره پاپ
● فرزند یک شهید بسیجی
محسن یگانه زیاد دوست ندارد درباره پدر شهیدش صحبت کند چرا که می‌ترسد عده‌ای به اشتباه فکر کنند او دنبال بهره‌بردرای از موفقیت ”پدر هیمشه زنده در یاد“ خودش است. یگانه که زیاد اهل مصاحبه نیست، حتی در صحبت‌های خصوصی با دوستانش هم فرزند شهید بودن خود را مخفی می‌کند اما به هر حال محسن فرزند یک شهید بسیجی است. شهیدی که زمان دفاع مقدس، جذب نیروهای بسیج شد و داوطلبانه به جبهه‌های حق علیه باطل رفت تا کنار هم‌سنگرانش حافظ این مملکت مقدس باشد. یگانه می‌گوید: ”می‌خواهم طوری در موسیقی فعالیت کنم که روح پدر بزرگوارم از من راضی باشد“. جالب است بدانید وقتی به یگانه پیشنهاد شد به لس‌آنجلس برود، جواب داد: ”مملکتی که پدرم در راهش شهید شد را ترک نمی‌کنم“.
● اهل موسیقی در محیط دانشگاهی و پزشکی
محسن یگانه در حالی به موسیقی روی آورده و آهنگساز و ترانه‌سرا و خواننده پاپ شده که در خانواده‌اش هیچ‌گونه گرایشی به موسیقی وجود ندارد. او که در دوران کودکی و نوجوانی گرایش شدیدی به نمایش و کارهای هنری داشته، بعدها جذب موسیقی می‌شود بدون آنکه مشوقی در خانواده داشته باشد. البته حالا دیگر او موفق شده رضایت خانواده‌اش را جلب کند. مادر محسن استاد دانشگاه است و خواهران بزرگش هم پزشک و دندانپزشک هستند. در چنین خانواده‌ای طبیعی است خود محسن هم علاوه بر کار موسیقی، دنبال تحصیل در دانشگاه باشد. محسن یگانه دانشجوی مهندسی صنایع است و با اینکه این اواخر به شدت سرش در دنیای موسیقی گرم شده، قصد ترک تحصیل ندارد و نمی‌خواهد تحصیلات دانشگاهی را نیمه‌کاره رها کند.
● چراغعلی مدیر برنامه‌های یگانه است
خیلی از جوانان بااستعداد در عرصه موسیقی و هنر به این دلیل که مشاور خوبی نداشتند و راه درست پیشرفت را پدا نکردند، خیلی زود از خاطره‌ها محو شدند. یگانه برای آنکه پدیده‌ای نباشد که زود ناپدید می‌شود، یک مدیر برنامه حرفه‌ای برای خودش انتخاب کرده به نام علی چراغعلی. یگانه می‌گوید در دنیای موسیقی آدم سالم، حرفه‌ای و خوش‌فکر مثل چراغعلی کم پیدا می‌شود. چراغعلی به لطف تجاربی که در عرصه هنر دارد، این روزها در حال برنامه‌ریزی برای آلبوم مجاز یگانه و همچنین برگزاری کنسرت‌های داخلی و خارجی ین خواننده محبوب است. با تلاش چراغعلی جلوی سوءاستفاده‌هائی که تا به حال عده‌ای از اسم و آثار یگانه می‌کردند، گرفته شده است. چراغعلی به فکر رو کردن پدیده‌هائی دیگر در عرصه موسیقی است، جوانانی مثل رهام‌بخشیان.
● چشم‌های خیس من، بهار ۸۶ در بازار
محسن یگانه با آلبوم با آلبوم ”سال کیسه“ که به‌طور غیرمجاز به بازار آمد و خیلی زود ترانه‌هایش بر سر زبان‌ها معروف شد، شهرت یافت. یگانه اصلاً دوست نداشت وارد بازار غیرمجاز شود اما وقتی چند اثر او به سرقت رفت و یگانه متوجه شد عد‌ه‌ای در حال سوءاستفاده هستند و می‌خواهند کارها او را به اسم خودشان به مردم عرضه کنند، ناچار شد خیلی فوری کارهایش را جمع و جور کند و در آلبوم سال کبیسه به بازار بفرستد. یگانه این بار قصد ورود به بازار مجاز پاپ را دارد و با کمک مدیر برنامه‌هایش در حال گرفتن مجوز است و خوشبختانه در این راه موفق بوده و می‌توان امیدوار بود اولین آلبوم مجاز این آهنگساز خوش‌ذوق و خواننده خوش‌صدا، بهار ۸۶ در بازار باشد. نام آلبوم جدید محسن یگانه به احتمال فراوان ”چشم‌های خیس من“ خواهد بود.
 

بیوگرافی محسن یگانه از زبان خودش:

به نام او...
من محسن یگانه هستم.متولد ۲۳/۲/۱۳۶۴ هستم.کار موسیقی رو به صورت حرفه ای از سال 79 با نواختن گیتار شروع کردم.اما در همون ابتدای کار وقتی با سختی های این کار روبرو شدم برای مدتی قصد داشتم به کلی موسیقی رو ادامه ندم.

اما مایوس نشدم و از اون به بعد کار رو جدی دنبال کردم و خیلی زود تر از اون چیزی که فکرشو می کردم نواختن گیتار رو به صورت حرفه ای فرا گرفتم و 2 سال بعد کیبورد رو هم شروع کردم تا امروز که قطعات گیتار آلبوم محسن چاوشی رو اجرا کردم.اما آهنگسازی رو که به نظر خودم بهترین شاخه ی موسیقیه از 2 سال پیش به صورت جدی شروع کردم.تا امروز که برای دیگر خواننده ها هم آهنگ می سازم و شعر میگم.

از جمله محسن چاوشی (تراک آهای خبر نداری) .حامد هاکان(چون آلبوم ایشون هنوز به بازار نیومده ترجیح میدم نگم)و فرزاد باقری که به زودی آلبومش به بازار میاد...

اما طی این دو سال حدود 30 تا شعر گفتم و حدود 40 آهنگ که هر کدوم برای من تک تک ارزش چند بار گوش کردن رو داره ساختم. اما آشنایی من با محسن چاوشی منو به سطح کاری بالایی رسوند و از اون به بعد قدرت آهنگهام بیشتر و بیشتر شد که جاداره از محسن تشکر کنم.



 




محسن یگانه







محسن یگانه






24 نکته استثنایی درباره اعتقادات غلط ایرانی ها در رانندگی!!

نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها:این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی،اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد


 
2-بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن: چندی پیش در انگلیس دیدم که دوستم زمانی که میخواهد ترمز دستی را بالا بکشد دکمه آن را فشار میدهد و سپس آن را بالا میکشد از او پرسیدم دلیل این کارت چیه؟ گفتش اولین باری که برای امتحان رانندگی رفته بودم سر همین کشیدن ترمز دستی منو رد کردن و برای همه خنده دار بود که میگفتم تو ایران همه اینطوری ترمز دستی رو میکشن و بعدا متوجه شدم که انگلیسی ها به این دکمه کلاچ ترمز دستی میگویند و تا زمانی که کلاچ ترمز دستی را نگرفتی نباید آن را بالا بکشی بعدا خودم هم از تعدادی از دوستانم که مکانیک را به صورت علمی میدانند گفتند که کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی میشود(خدا رو شکر خودم این عادت رو ترک کردم و ترمز دستی رو درست بالا میکشم)
 


3-عدم تعویض به موقع روغن گیربکس : در همین تیونینگ تاک به کرات دیده شده که افرادی خودروشان 150 هزار کیلومتر یا بیشتر کار کرده و وقتی هم ازشان میپرسی واسکازین را تا به حال تعویض کردی میگویند مگر واسکازین هم نیاز به تعویض دارد؟ در جواب باید گفت بله واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس،سلامت گیربکس و...میشود کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد
 


4-تعویض یکبار در میان فیلتر روغن:گاها دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک بار در میان تعویض میکنند و اکثرا همین افراد از فیلتر های با کیفیت پایین استفاده میکنند.ابن کار باعث میشود فیلتر عمل تصویه را نتواند به صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب های جدی به موتور اتومبیل میشود که بعدا متوجه میشویم اگر هربار فیلتر را عوض میکردیم و فیلتر مناسب جایگزین می‌کردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری میشد
 


5-درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی:این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور وارد می‌آورددرجا کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کارکند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.
 


6-پایین آوردن شیشه به جای استفاده کردن از کولر دراتوبان:چندی پیش یک آزمایش در مجله auto crose انگلستان انجام شد و نشاد داد اگر یک اتومبیل در اتوبان کولرش روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن 40 درصد باز است کمتر است.
 



8-گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو: این کار خود باعث این میشود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند زیرا زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده میشود و زمانی که کلاچ و ترمز باهم فشار داده میشود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو میشود بهترین کار این است که ترمز را فشار داده وقبل از اینکه خودرو به لرزش بی افتد کلاچ را بگیریم.
 


9-با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و بالعکس:بسیار دیده شده که رانندگانی با سرعت های بسیار پایین در لاین سرعت حرکت میکندد و در عوض رانندگانی با سرعت های زیاد در لاین های کناری حرکت میکنند که هر دو باعث ایجاد خطرات جبرا ن نا پذیری میشوند.
 


10-ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور: این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور و واتر پمپ و موتور میشود و بسیار دیده شده که حتی باعث سوختن واشر سر سیلندر هم شده. بهترین کار این است که آب را جوشانده و بگزاریم تا سرد شود و دوباره آن را بجوشانیم هرچه دفعات سرد شدن وجوشاندن بیشتر شود آب سالم تر میشود فقط دقت کنید که بعد از سرد شدن رسوبات در ته ظرف است پس از ریخت ته آب به داخل رادیاتور خود داری کنید البته مایع های آماده هم در بازار هست که خوب روش اول قابل اطمینان تر است.
 


11- ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شور:این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در منبع ، شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن میشود برای تامین این آب هم می‌توان از روش بالا استفاده کرد البته مایع های آماده هم در بازار هست .
 


12-سنگین کردن بیش از حد خودرو:پر کردن صندوق عقب با وسایلی که به آن احتیاجی نیست باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشود حدالامکان باید خودرو خود را سبک کنیم .
 



15-استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیستی:بنزین های معمولی موجود در کشور با اینکه روی پمپ ها نوشته بدون سرب اما باز هم مقدار زیادی سرب دارد که سرب موجود در آن قاتل مبدل کاتالیستی است و با توجه به اینکه بنزین سوپر کیفیت بهتری نسبت به بنزین معمولی دارد بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود.
 



17-استفاده از نور بالا در مه: در شرایط مه آلود استفاده از نور بالا دید را کمتر میکند در این شرایط نور خودرو باید روی نور پایین باشد و اگر خودرو مه شکن دارد باید آن را روشن کرد
 


18-خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی : این کار برای ماشین های گازوییلی است نه بنزینی بیشتر دیده شده رانندگان صبر میکندد تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش میکنند این کار ضرر جدی به موتور وارد میکند کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد.اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن میماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست
 


19-تکیه پا به کلاچ:بسیار دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه میدهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی میکند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس میشود.
 


20-جلو آوردن بیش از حد صندلی:خیلی از افراد(البته بیشتر خانم ها) فکر میکنند هرچه صندلی جلو تر باشد تسلط راننده بیشتر میشود و به اصطلاح دست فرمون خوب میشود.خیر اینطور نیست صندلی باید طوری باشد که راننده کاملا راحت باشد
 


21-گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو:این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد .ولی در خودرو های انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز میدهید وسپس سویچ را میبندید مقداری بنزین نسوخته باقی میماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن میشود.
 


22-گاز دادن قبل از روشن کردن خودروی انژکتوری:این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد .ولی در خودرو های انژکتوری این کار بی فایده است.
 


23-پارک کردن خودرو خلاف جهت خیابان:زمانی که شما خودرویتان را مثلا در سمت راست خیابان به صورت عکس پارک کنید اگر خدایی نکرده خودرویی با خودروی شما برخورد کند شما مقصر حادثه شناخته میشوید.
 


24-خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوخت:این کار در بعضی اوقات باعث سوختن پمپ بنزین میشود و اصولا نباید گذاشت چراغ بنزین روشن شود زیرا رسوبات و ناخالصی های ته باک وارد مسیر سوخت میشود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین؛فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور میشود

16-دقت نکردن به سطح کیفی روغن موتور و تطبیق آن با سطح کیفی روغن توصیه شده توسط کارخانه: مثلا چند وقت پیش دیدم که فردی در موتور پراید داشت روغن توتال 5000 میریخت و پس از اینکه به او توضیح دادم که سطح کیفی توتال 5000 sj است و روغن موتور سازگار با پراید sf یا sg است در انتخاب روغن خود تجدید نظر کرد.
 
13-نصب باربند در مواقعی که به آن نیاز نداریم: باربند را فقط باید زمانی ببندیم که به آن احتیاج داریم زیرا وجود باربند باعث بالا رفت مصرف سوخت حداقل به میزان 10 درصد میشود
14-نشاندن کودک روی پای سرنشین جلوی خودروی ایربگ دار: این کار بارها دیده شده که بسیار هم خطرناک هست و در یک تصادف کوچک اگر ایربگ باز شود حتما کودک خفه خواهد شد بهتر است همیشه کودک روی صندلی مخصوص در ردیف عقب بشیند
 
7-خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک:این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربکس و.. میشود.
 

22 عادت اشتباه در دنیای فناوری که برایتان گران تمام می‌شود!

آیا می‌دانید هنگام کار با ابزارهای الکترونیکی خود، ممکن است چه اشتباه‌هایی مرتکب شوید که به ضررتان تمام شود و امنیت‌تان را در دنیای پیچیده فناوری مدرن به خطر بیاندازد؟
 

کریستوفر نول از نویسندگان وب‌سایت PCWorld در مطلب به بدترین عاداتی اشاره کرده که هر یک از کاربران رایانه‌ها ممکن است به علت نا‌آگاهی، عدم توجه یا حتی تنبلی گرفتارش شده باشند و ندانند که این اشتباه‌ها تا چه حد می‌تواند به ضررشان تمام شود.  

1. عدم استفاده از سیستم امنیتی نرم‌افزارها
شاید شما فکر کنید نیازی به آنتی‌ویروس (نرم‌افزارهایی که سیستم رایانه را در مقابل ویروس‌ها، بدافزارها و دیگر نرم‌افزارهایی که بدون اطلاع کاربر بر روی سیستم رایانه نصب و راه‌اندازی می‌شوند، محافظت می‌کند) ندارید و فقط به این اکتفا کنید که سایت‌های مورد استفاده‌تان را می‌شناسید و روی لینک‌های ناآشنا کلیک نمی‌کنید و ای‌میل‌های غیرعادی را باز نمی‌کنید. اما بهتر است از هر محافظی- هر چیزی- استفاده کنید تا سیستم‌تان را در مقابل هکرهایی که از وجود شما خوشحالند (!) و درست شما را هدف قرار داده‌اند، حفاظت کنید. برای شروع می‌توانید از نسخه‌های رایگان آنتی‌ویروس‌ها استفاده کنید.

2. تنبلی در تهیه فایل پشتیبان (بک‌آپ)
بعضی‌ها با افتخار اقرار می‌کنند که هیچ اعتقادی به تهیه فایل پشتیبانی ندارند و بدترین موضوع این است که خودشان هم می‌دانند کار بدی است و معمولا اعتراف‌شان را این‌طور آغاز می‌کنند که: «می‌دانم کار بدی می‌کنم اما ...». این دسته افراد بهتر است یادشان باشد که تمام هارددیسک‌های رایانه‌ها بالاخری روزی از کار خواهند افتاد و هارد شما هم استثنا نیست! پس تا دیر نشده دست به کار شوید و برای آشنایی با این کار از خودآموزهایی که در اینترنت پیدا می‌شود، کمک بگیرید.

3. دست‌کم گرفتن بک‌آپ
تصور کنید دزد به خانه‌تان آمده و لپ‌تاپتان را دزدیده، اما شما چندان ناراحت نمی‌شوید؛ چراکه دیشب از تمام فایل‌هایتان بک‌آپ گرفته‌اید.... اما نه! بک‌آپ را روی حافظه جانبی ذخیره کرده بودید که درست کنار لپ‌تاپتان بود و آقای دزد آن را هم برده! پس حالا می‌توانید بنشینید و یک دل سیر گریه کنید؛ هم به حال لپ‌تاپ نازنین‌تان و هم تمام اطلاعاتی که روی بک‌آپ درایوتان ذخیره داشتید. اما اگر بک‌آپ‌تان را در مکان دیگری نگه داشته بودید، قطعا حال و روز بهتری داشتید؛ پس بهتر است چند بک‌آپ از اطلاعات‌تان داشته باشید و در چند مکان متفاوت نگهداری کنید تا در چنین مواقعی خود را سرزنش نکنید.

4. پاسخ دادن به هرزنامه‌ها!
هیچ‌وقت تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چرا حجم هرزنامه‌ها (اسپم‌ها) هر روز بیشتر از روز قبل می‌شود و این کار چه سودی برای فرستنده‌های این هرزنامه‌ها دارد؟ خب پاسخ این سوال کاملا واضح است: تا زمانی که تعداد زیادی از دریافت‌کنندگان هرزنامه‌ها به این نامه‌ها علاقه و توجه نشان می‌دهند، این روند صعودی ادامه خواهد داشت. شما به سادگی می‌توانید با کلیک بر روی لینک «حذف من» (remove me)، پاسخ دندان‌شکنی به این‌گونه ای‌میل‌ها بدهید. البته اگر این هرزنامه‌ها از سوی برندهای معتبر فرستاده شده، ارزش یک‌بار دیده شدن را دارند! این شعار را سرمشق خود قرار دهید: «اگر شما بخشی از راه‌حل نیستید، پس بخشی از مشکل خواهید بود». برای رفع مشکل هرزنامه‌ها هم می‌توانید از سیستم مبارزه با هرزنامه که در ایمیل‌تان تعبیه شده، کمک بگیرید.

5. حرکت با رایانه روشن
اگر در خانه عادت دارید همان‌طور که با رایانه کار می‌کنید، آن را بغل گرفته و از این طرف به آن طرف ببرید، هیچ اشکالی ندارد اما به خاطر خودتان هم که شده، این کار را با رایانه محل کارتان نکنید. هارد درایوهای چرخشی رایانه‌ها، به راحتی آسیب می‌بینند، به خصوص اگر در مکان‌های محدود و کوچک قرار بگیرند که خیلی سریع «داغ می‌کنند». بنابراین بهتر است رایانه محل کار را همان‌طور که روشن است، از این سو به آن سو نبرید و در خودرویتان نگذارید که بد می‌بینید! سعی کنید حتما قبل از جابجا کردنش، آن را خاموش کنید. اصولا ویندوز، تنظیماتی را برای دکمه پاور رایانه‌ها قائل شده که هم‌زمان با بستن لپ‌تاپ، رایانه را به طور خودکار خاموش کند.

6. استفاده از لپ‌تاپ در تخت‌خواب
اگر عاشق این هستید که در تخت‌خواب لم دهید و لپ‌تاپ‌تان را روی تشک بگذارید و روشن کنید، بهتر است به این نکته دقت کنید که بالش و تشک‌های پف‌دار، جلوی خروجی هوای لپ‌تاپ را گرفته و با ممانعت از تهویه هوا، رایانه را داغ می‌کنند. پس بهتر است یک میز یا پایه کوچک زیر لپ‌تاپ‌تان قرار دهید تا بین بالش و خروجی هوای رایانه فاصله ایجاد شود. در ضمن، اگر در حالت نامتعارفی به کار با رایانه و تایپ بپردازید، مسلما از لحاظ فیزیکی آسیب خواهید دید. پس نکات ارگونومیک را هم از یاد نبرید!

7. چاپ همه چیز!
در حال حاضر همه‌نوع ابزاری برای ذخیره دیجیتال اطلاعات وجود دارد، پس چه نیازی به چاپ (پرینت) کردن آن‌هاست؟ حتی فرم‌هایی را که نیاز به امضا دارند، می‌توان با گزینه «امضای دیجیتال» به سرانجام رساند. حتی می‌توان برای انتقال یا آرشیو کردن فایل‌ها نیز، یک نسخه PDF از آن‌ها تهیه کرد.

8. بردن دوربین به ساحل دریا
وجود یک دانه ماسه در شاتر یا مکانیزم زوم دوربین، کافی است تا دوربین‌تان را جزغاله کند! اگر مجبور به عکاسی از ساحل دریا هستید، دوربین را در یک قاب «ضدآب» یا یک کیف پلاستیکی قرار دهید. بهتر از همه این است که یک دوربین ضد آب تهیه کنید.

9. گذاشتن لپ‌تاپ در خودرو
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که لپ‌تاپ را روی صندلی خودرو رها می‌کنید و تنها به قفل کردن درب‌های خودرو اکتفا می‌کنید، خیلی خوش‌شانسید که هنوز لپ‌تاپ‌تان را ندزدیده‌اند! چراکه کافی است شیشه خودرویتان را با ضربه‌ای خرد کنند. البته اگر فکر می‌کنید خیلی زرنگ هستید و لپ‌تاپ‌تان را درست وسط خیابان- جایی که از ماشین پیاده می‌شوید و پارک می‌کنید- داخل صندوق می‌گذارید که جلوی چشم نباشد، باز هم اشتباه بزرگی می‌کنید. یادتان باشد همیشه کسانی هستند که بدون جلب توجه شما، مواظب رفتارتان هستند و منتظر فرصتی برای سرقت اموال با ارزش لحظه‌شماری می‌کنند. در ضمن باز کردن صندوق به مراتب راحت‌تر از شکستن شیشه اتومبیل است! پس حداقل اگر راه دیگری جز قرار دادن لپ‌تاپ در صندوق ندارید، قبل از حرکت و در همان پارکینگ منزل‌تان این کار را انجام دهید و آن را تا حد امکان در گوشه از صندوق مخفی کنید. اما بهترین راه، همراه بردن لپ‌تاپ یا استفاده از قفل سفر است.

10. تمام ای‌میل‌های من!
اگر تا به‌حال هیچ‌کدام از ای‌میل‌های دریافتی‌تان را پاک نکرده‌اید، باید به شما تبریک گفت! با این کار تقریبا هیچ‌وقت نمی‌توانید دنبال پیغام‌های مورد نظرتان بگردید! مگر اینکه آن‌ها را دسته‌بندی کرده و با نام‌گذاری‌های واضح، یک آرشیو درست و حسابی از پیغام‌های الکترونیک‌تان تهیه کرده باشید. البته بهتر است به کلید «حذف» (Delete) هم کمی بیشتر توجه کنید!

11. از کلیدهای میان‌بر غافلید
آیا می‌دانستید که هنوز هم افراد زیادی نمی‌دانند که Ctrl-C همان کپی و Ctrl-V همان جاگذاری یا پیوست (paste) است؟ قاعدتا لازم نیست تمام کاربران رایانه تمام کلیدهای میان‌بر ترکیبی با Alt و Ctrl و Shift را یاد بگیرند، اما هرچه بیشتر با Alt-F4 ها آشنا شوید، زودتر کارتان تمام می‌شود! همین حالا شروع کنید و چند میان‌بر برای خاموش کردن رایانه و ... و همچنین میان‌برهای ویندوز 7 را یاد بگیرید.

12. نصب بیش از حد برنامه‌های ناکارآمد
«چرا ویندوز من این‌قدر کند است؟» اگر کمی دقت کنید، خواهید دید که شما چند برنامه با یک کارآیی نصب کرده‌اید که همین باعث آسیب دیدگی ویندوزتان شده. پس بهتر است تا جایی که می‌توانید، این برنامه‌های غیرضروری را پاک کنید.

13. دور انداختن رسیدها
تجربه ثابت کرده که همیشه وقتی رسید خرید سخت‌افزاری را دور می‌اندازیم، همان سخت‌افزار صدمه دیده و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند؛ اما چون به کاغذ خرید و برگه ضمانت دسترسی ندارید، دیگر نمی‌توان از خدمات پس از فروش دستگاه مورد نظر استفاده کرد. پس بهتر است رسیدتان را نگه دارید که بعدا پیشمانی سودی نخواهد داشت.

14. وقتی رایانه‌تان قهوه‌ای می‌شود!
مسلما وقتی مقداری قهوه، چای یا هر مایع دیگری روی لپ‌تاپ‌تان بریزد، طرف کاملا اعصابش به هم می‌ریزد. اما توصیه‌های وجود دارد که می‌تواند در چنین شرایطی کارساز باشد: به محض اینکه مایعی روی رایانه‌تان ریخت، آن را سریع کاملا تمیز کنید. اما در اینترنت به دنبال «توصیه‌هایی برای تعمیر اورژانسی» بگردید تا بتوانید سخت‌افزارهای دستگاه را نجات دهید.

15. ذخیره پوشه‌ها در مکان‌های مختلف
آیا زمانی که قبض برق به دست‌تان می‌رسد، آن را به هر گوشه‌ای که دم دست‌تان باشد، پرت می‌کنید؟ مسلما این‌طور نیست. پس با پوشه‌های اطلاعات‌تان هم بهتر برخورد کنید و درست مثل دسته‌بندی ای‌میل، آن‌ها را دسته‌بندی کنید.

16. بازدید از ویکی‌پدیا
اگر برای کسب اطلاعات مجبور به استناد به سایت‌هایی مانند ویکی‌پدیا هستید که کاربران اینترنت می‌توانند اطلاعاتش را تکمیل کرده یا حتی تخیلات‌شان را به جای اطلاعات در صفحه‌های مورد نظر بنویسند، بهتر است برای دریافتن اصل موضوع، روی پاورقی‌های صفحه‌ها کلیک کنید.

18. ارسال آنلاین عکس‌های خصوصی و عمومی
وقتی قصد دارید عکس‌هایی از فضاهای عمومی یا حتی آلبوم شخصی تان را در سایت‌های اجتماعی بگذارید، بیشتر دقت کنید و به وضعیت تمام افرادی که در اطراف‌تان هستند توجه کنید تا بعدا از اظهار نظرات دیگران پشیمان نشوید! یا حداقل می‌توانید پروفایل‌تان را تصحیح کنید تا همه اعضای این شبکه‌ها به مسائل خصوصی شما دسترسی نداشته باشند.

19. نادیده گرفتن مشخصات
در دنیای فناوری امروز، سه طبقه‌بندی برای هر محصولی وجود دارد: نسخه خام، نسخه‌ای برای کاربر و نسخه‌ای «نهایی» که هر کدام قیمت متفاوتی دارد. مشکل این است که در بسیاری موارد نسخه نهایی هیچ کاربری بیشتری نسبت به نسخه خام ندارد و حتی تجهیزات اضافه‌تری دارد که اصلا به درد کاربر نمی‌خورد؛ اما شما ترجیح می‌دهید نسخه گران‌ترش را بخرید چراکه واقعا به تفاوت‌هایش دقت نمی‌کنید. شاید متوجه شدن این تفاوت‌ها نیاز به ساعت‌ها جستجو و مطالعه اینترنتی داشته باشد؛ اما تمام این تلاش‌ها، ارزشش را دارد.

20. یک رمز برای همه‌چیز
اگر رمز کاربری اینترنت، کارت‌بانک، گوشی موبایل، ایمیل و ... شما همه و همه یک رمز واحد است، شما به شدت در خطرید و هر آن ممکن است اطلاعات آنلاین‌تان سرقت شود. البته نمی‌توان برای هر کدام از این موارد یک رمز خاص داشت اما حداقل می‌توان تعدادی رمز متفاوت داشته باشید و بهترین‌هایشان را برای کاربری‌های مهم‌ترتان بگذارید. نرم‌افزاری با عنوان «مدیریت رمز» (password manager) می‌توان کمک‌کننده باشد.

21. ای‌میل قابل عرضه
ایمیل دم‌دستی‌تان را به خبرنامه‌ها ندهید؛ منظور همان ای‌میلی است که به دوستان‌تان می‌دهید. ایمیل قابل عرضه، ای‌میلی است که هر دو هفته یک‌بار چک می‌شود و دقیقا همین موضوع علت ایجاد جی‌میل بود.

22. قفل نکردن گوشی هوشمند موبایل
متاسفانه معمولا وقتی کسی یک گوشی موبایل پیدا می‌کند، اولین کاری که می‌کند این است که تمام تلفن‌های بین‌المللی‌اش را با آن شماره‌گیری می‌کند و دلی از عزا در می‌آورد. راحت‌ترین کار، تعبیه کردن یک پین‌کد است!

بیوگرافی رضا عطاران

بیوگرافی:
متولد سال ۱۳۴۷
در یکی از شهرهای جنوب خراسان رضوی به نام زد (Zad) به دنیا آمد.
مدرک تحصیلی: دیپلم اقتصاد
تحصیل نیمه کاره در رشته طراحی صنعتی
در سال ۱۳۷۲ با بازی در مجموعه طنز [پرواز ۵۷] همراه با گروه مهران مدیری به تلویزیون آمد و با مجموعه “ساعت خوش” به شهرت رسید.
او خیلی زود به جرگه کارگردانان پیوست.
در اواسط سال ۱۳۷۷ به همراه مجید صالحی و یوسف تیموری در گروه کودک و نوجوان شبکه اول سیما مجموعه “دلبندم” را کارگردانی کرد و در سال ۱۳۷۹ مجموعه :: قطار ابدی :: را تقدیم مردم ایران کرد . بخشی دیگر از کارهای او از سال ۷۴ تا ۸۰ : سیب خنده – ستاره ها – کوچه اقاقیا در سال ۱۳۸۳ پای در عرصه تولید سریال های مناسبتی ماه مبارک رمضان گذاشت و “خانه به دوش” را آماده پخش کرد. بعد از آن در سال ۱۳۸۴ مجموعه “متهم گریخت” را به نویسندگی سعید آقاخانی، کارگردانی کرد. او با بازی در فیلم سینمایی “هوو” (۱۳۸۴) ساخته علیرضا داود نژاد، کاری متفاوت از خود به نمایش گذاشت.
نوروز ۸۶ هم مجموعه “ترش و شیرین” را ساخت.
بازی او در “توفیق اجباری” (محمدحسین لطیفی) مخاطبان بسیار زیادی را در سال ۱۳۸۶ به سینماها کشاند.
رضا عطاران در سال ۱۳۸۷ مجموعه مناسبتی “بزنگاه” را برای ایام ماه رمضان کارگردانی و بازی کرد که با انظهار نظرهای متفاوتی روبرو شد.
مجموعه آثار:

• نیش و زنبور ( حمیدرضا صلاحمند ، ۱۳۸۸)
• آقای هفت رن ( شهرام شاه حسینی ، ۱۳۸۷)
• خروس جنگی ( مسعود اطیابی ، ۱۳۸۷)
• تسویه حساب ( تهمینه میلانی ، ۱۳۸۶)
• توفیق اجباری ( محمدحسین لطیفی ، ۱۳۸۶)
• تیغ زن ( علیرضا داودنژاد ، ۱۳۸۵)
• هوو ( علیرضا داودنژاد ، ۱۳۸۴)

زندگینامه ی بهرام رادان

زندگینامه ی بهرام رادان  

 

 

 

 

 Bahram Radan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





. Biography:
بهرام رادان متولد 8اردیبهشت 1358 است که در تهران چشم به جهان گشود. وی از کودکی بسیار زیبا و دوست داشتنی بود و البته یه کمی هم شیطون! وی در مدارس فرهنگیان و هجرت و برهان و... به تحصیل خود ادمه داد. بهرام خیلی درس خواندن را دوست داشت ولی واقعا از درس مثلثات و هندسه رنج می برد و به معنای واقعی متنفر بود ولی عاشق درسهایی چون تاریخ و فلسفه و... بود.وی حدود 8 بار دبیرستان خود را عوض کرد و بالاخره در رشته ی انسانی دیپلم خود را گرفت. او به همه ی رشته های تحصیلی علاقه داشت. بهرام در سال 77 آماده برای کنکور شد و وقتی جوابها اعلام شد دید که در رشته ی مورد علاقه ی خود قبول نشده تصمیم گرفت که به خدمت سربازی درآید. بعد از 5 ماه بهرام نام خود را در لیست قبول شدگان رشته ی مدیریت بازرگانی دید و به همین علت سربازی را نیمه تمام رها کرد. بالاخره وی علی رغم کارهای زیاد خود موفق به اخذ لیسانس مدیریت بازرگانی شد. وی در سال 78 به دلیل علاقه ی خود به فیلم و بازیگری به کلاسهای بازیگری رفت وآموزش بازیگری را در هیوا فیلم زیر نظر ثریا قاسمی و میکائیل شهرستانی و فهیمه راستکار پشت سر گذاشت و سپس وارد عرصه ی بازیگری شد.
اینم عکس کودکی های بهرام همانطور که خواسته بودید:


Filmography:

فیلمهایی که بهرام در آنها نقش آفرینی کرده به ترتیب زیر می باشند:


شور عشق ( نادر مقدس) 1379
. آبی ( حمید لبخنده) 1379

(ساقی ( محمدرضا اعلامی 1379
آواز قو ( سعید اسدی) 1381.

(رززرد ( داریوش فرهنگ 1381
عطش (حسین فرح بخش) 1381.

(گاوخونی (بهروز افخمی1381
(.طلوع تاریک( (ویدئویی 1382

(.شمعی درباد(پوران درخشنده 1382
(.روایت 3گانه(رخشان بنی اعتماد1382

(.سربازهای جمعه (کیمیایی1382
ازدواج صورتی(منوچهر مصیری) 1383

(.رستگاری در20/8 (الوند1383
ته دنیا (بهروز افخمی)متوقف 1383.

( حکم ( مسعود کیمیایی1383
تقاطع (ابوالحسن داوودی) 1384.

(خون بازی(بنی اعتماد1383
علی سنتوری (داریوش مهرجویی) 1385

(چهار انگشتی (سعید سهیلی، 1385

سایه ( رنجبر) 84-85


یک آغاز نو و عالی:
با بازی عالی بهرام در آواز قو و دریافت 3 جایزه ی وی از بازی در این فیلم باعث شد که سرنوشت بازیگری وی رنگ تازه ای به خود بگیرد! چون دیگر همه ی کارگردانان معروف با دیدن بازی بهرام متوجه شده بودند که او استعداد زیادی برای درآوردن کاراکترها دارد. برای همین بود که کارگردانان معروفی از جمله: مسعود کیمیایی, بهروز افخمی, رخشان بنی اعتماد, پوران درخشنده, داریوش مهرجویی تصمیم گرفتند که بهرام را به عنوان بازیگر فیلمهای خود برگزینند.
جایزه های وی:
1.
بهترین بازیگر جشن خانه ی سینما برای آواز قو
2.
بهترین بازیگر جشن مجله ی دنیای تصویر برای آواز قو
3.
بهترین بازیگر جشنواره ی فیلمهای خانوادگی برای آواز قو
4.
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره ی فیلم فجر برای شمعی درباد در82
5.
کاندیدای بهترین بازیگر هشتمین جشن خانه ی سینما
6.
جایزه های زیاد دیگری در جشنواره های دفاع مقدس و کانادا و آنتالیا و اسپانیا و ..... برای فیلم گیلانه. جایزه در جشنواره ی کن
برای فیلم گاوخونی در تیر سال 83.
و.....

وی برای بازی در آخرین ساخته ی آقای رنجبر به نام سایه که در اوایل شهریورماه کلید می خورد قرارداد بسته است.


زندگی شخصی :

بهرام رادان دارای 1خواهر به نام (الهام) و 1برادر به نام (شهرام) است که هر دو در آمریکا زندگی می کنند و از بهرام بزرگتر هستند. خواهرش 40 سال و برادرش 33 سال سن دارند . خواهرش وقتی ازدواج کرد به آمریکا رفت ولی برادرش در جوانی به آمریکا رفت و هنوز هم مجرد است. بهرام هم در 15 سالگی به مدت یک سال به آمریکا رفت ولی نتوانست آنجا بماند و تصمیم به بازگشت گرفت. چون به ایران علاقه ی بیشتری داشت.
خواهرش دارای 2فرزند پسر به نامهای امین و ایمان است و در لس آنجلس زندگی می کنند.
پدر و مادر بهرام رادان افراد تحصیل کرده و بسیار با شخصیت هستند. نام پدر بهرام رادان, رضا رادان است که وکیل پایه اول
دادگستری هستند. اینم یک عکس از بهرام و ایمان





خانه ی بهرام همانطور که می دانید واقع در زعفرانیه است و به صورت مستقل زندگی می کند. خانه ی وی 2 طبقه و به صورت ویلایی خیلی شیک است.
ماشین وی تا قبل از عید امسال 206 بود! او 206 را فروخت و همانطور که من شنیدم, میگویند که حدود یک ماه پیش


گرفته . Audi
بهرام عاشق سفر است و دوست دارد که همیشه از همه جای دنیا دیدن کند. وی پارسال به مدت حدودا یک ماه از 1مرداد به اسپانیا رفت و در تاریخ دوشنبه 27مرداد ساعت 9شب به ایران آمد و در تاریخ 6شهریور برای جشنواره ی تورنتوبا عوامل فیلم گیلانه به کانادا رفتند و در آنجا مقداری از فیلم خون بازی سکانس بازی بهرام را در آنجا فیلمبرداری کردند و سپس در تاریخ 25شهریور به ایران آمدند ولی چون به جشنواره ی آنتالیا هم دعوت شده بودند, همه ی عوامل دوباره در تاریخ 28 شهریور گرد هم آمدند و راهی ترکیه شدند.
بهرام در تاریخ 23 خرداد سال 85 به مدت یک هفته به دبی رفت. وی در تاریخ 1 تیر 85 قصد سفر به آمریکا را کرد و تصمیم گرفت که تا اواسط شهریور در آمریکا بماند و به استراحت و رسیدگی به نظرات بپردازد.
بهرام تنها کسی در بازیگران ایرانی است که مدیربرنامه دارد. مدیر برنامه ی بهرام , علیرضا باذل است که این دو در دانشگاه باهم آشنا شدند. باذل بسیار در کار مدیریت وارد است و همیشه به بهرام کمک می کند. بهرام اصلا اهل دوست بازی نیست و سعی می کند که همیشه سرش در کار خودش باشد! حتی دوستان سینمایی خیلی خیلی محدودی دارد. خودش می گفت که در روزهای تعطیل اکثر اوقات در خانه می مونم و فیلم می بینم و سعی می کنم اگر هم میرم بیرون جاهای شلوغ نروم!
بهرام علاوه بر کار سینمایی خود, حدود 1سالی است که در کار تبلیغات گوشی ال جی فعالیت می کند وبرای قرارداد اولیه ی خود مبلغ 300هزار دلار که برابر با 280 میلیون تومان است گرفته است .
اگر می بینید که دیگر خبری از تبلیغ گوشی ال جی با عکس بهرام نیست به دلیل این هست که قرارداد آنها با بهرام تمام شده و منتظرند که بهرام از آمریکا برگرده تا دوباره یک قرارداد مفصل تر از دفعه ی قبل با وی ببندند
قبل از اینکه بهرام به تبلیغات گوشی ال جی بپردازد, پیشنهادات زیادی برای تبلیغات داشت ولی هیچ کدام را قبول نکرد! تا اینکه شرکت ال جی به وی پیشنهاد داد و بهرام هم با تحقیقات 6 ماهه ای که انجام داد, سرانجام این پیشنهاد را پذیرفت. اینم یک عکس از بهرام در کره









خصوصیات اخلاقی رادان:
بهرام رادان در موقع بیرون آمدن از خانه بسیار آدم جدّی و سنگین است و اصلا به اصطلاح آدمی نیست که بی جهت شوخی کنه و بزنه زیر خنده! همیشه به هنگام بیرون آمدن از منزل چه در زمستان چه در تابستان چه در فصول دیگر با عینک آفتابی بیرون میایند که زیاد توی چشم نباشد که مردم فکر کنند که داره کلاس میگذاره یا میخواد بگه که مثلا من بهرام رادان هستم و همه به همین دلیل بیان طرفش و ازش امضا بگیرند! نه!در ضمن اصلا خودخواه نیست که بخواد بگه که من با افراد دیگر فرق دارم!چون یکبار توی کوچه با ماشینش با ماشین دیگه طوری روبروی هم قرار میگیرن که راه بسته میشه و یکی باید اوّل بره تا راه باز بشه که آن طرف مقابل رادان رو میشناسه و میگه که اوّل شما بفرمایید ولی رادان میگه خیر شما بزرگتر هستید و مقدم هستید و شما بفرمایید.یعنی میخوام بگم که چون بازیگر هست نمیگه که من با بقیه فرق دارم پس باید من اول باشم! در ضمن همه میگن انقدر آدم سنگین و رنگین و آقاست که حتی ما هیچوقت خنده ی وی را نمی بینیم! تازه همیشه خودشون میگن که( من هیچوقت دوست ندارم به کسی امضا بدم.چون مگه من با مردم عادی چه فرقی میکنم که بخوام امضا بدم و کلاس بگذارم!)







وضعیت ظاهری:

رنگ مو: قهوه ای روشن رنگ چشمها: آبی
رنگ پوست: سفید وضعیت بدنی: خوش اندام
وضعیت ظاهری: بسیار زیبا قد: 182 سانتیمتر
7. نوع پوشش: ساده و در عین حال بسیار شیک ( به مارک اهمیت فراوان میدهد ), در مواقع شرکت در جشنواره ها و مکانهای رسمی از کت و شلوار استفاده می کند و در مواقع عادی, از لباسهای ساده و معمولی و خیلی شیک.

تاریخچه جام باشگاهای اروپا

اولین دوره جام باشگاهای اروپا در سال 1955 برگذار شد که در آن سال تیم رئال مادرید در بازی فینال توانست با نتیجه 4-3 تیم استد د ریمیس فرانسه را در پاریس شکست دهد و به عنوان قهرمانی برسد.این رقابتها تا سال 1992 با عنوان جام باشگاهای اروپا برگذار می شد تا اینکه در فصل 1992-93 پس از تغییراتی در نحوه برگذاری مسابقات  این رقابتها به لیگ قهرمانان اروپا تغییر نام پیدا کرد.
در سالهای اخیر شرکتهای  فورد  - هاینکن - وودافون - مستر کارد و سونی اسپانسرهای اصلی در برگذاری مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بوده اند.

پر افتخارترین تیمهای باشگاهی در جام باشگاها و لیگ قهرمانان اروپا تا به حال:1- رئال مادرید اسپانیا (12بار فینالیست) و  کسب 9 عنوان قهرمانی در سالهای 1956 - 1957 - 1958 - 1959 - 1960 - 1966 - 1998 - 2000 و 2002.
2- آس میلان ایتالیا (11بار فینالیست) و  کسب 7 عنوان قهرمانی در سالهای 1963 - 1969 - 1989 - 1990 - 1994 - 2003 و 2007.
3- لیورپول انگلیس (7بار فینالیست) و  کسب 5 عنوان قهرمانی در سالهای 1977 - 1978 - 1981 - 1984 و 2005.
4- بایرن مونیخ آلمان(7بار فینالیست) و  کسب 4 عنوان قهرمانی در سالهای 1974 - 1975 - 1976 و 2001.
5- آژاکس هلند(6بار فینالیست) و  کسب 4 عنوان قهرمانی در سالهای 1971 - 1972 - 1973 و 1995.
6- منچستریونایتد انگلیس(3بار فینالیست) و  کسب 3 عنوان قهرمانی در سالهای 1968 - 1999 و 2008.
7- یوونتوس ایتالیا (7بار فینالیست) و  کسب 2 عنوان قهرمانی در سالهای 1985 و 1996.
8- بنفیکا پرتقال (7بار فینالیست) و  کسب 2 عنوان قهرمانی در سالهای 1961 و 1962.
9- بارسلونا اسپانیا (5بار فینالیست) و  کسب 2 عنوان قهرمانی در سالهای 1992 و 2006.
10- اینترمیلان ایتالیا(4بار فینالیست) و  کسب 2 عنوان قهرمانی در سالهای 1964 و 1965.
11- پورتو پرتقال (2بار فینالیست) و  کسب 2 عنوان قهرمانی در سالهای 1987 و 2004.
12- ناتینگهام فورست انگلیس(2بار فینالیست) و  کسب 2 عنوان قهرمانی در سالهای 1979 و 1980.
13- اُلمپیک مارسیل فرانسه(2بار فینالیست) و  کسب عنوان قهرمانی در سال 1993.
14- استیو پیروستای رومانی(2بار فینالیست) و  کسب عنوان قهرمانی در سال 1986.
15- هامبورگ آلمان (2بار فینالیست) و  کسب عنوان قهرمانی در سال 1983.
16- سلتیک اسکاتلند (2بار فینالیست) و  کسب عنوان قهرمانی در سال 1967.
  و تیمهای بورسیا دورتموند آلمان(در سال1997) رد استار بلگراد صربستان(در سال1991) پی اس وی آیندهون هلند(در سال1988) استون ویلا انگلیس(در سال1982) و  فاینورد هلند(در سال1970) هر کدام یکبار موفق به  کسب عنوان قهرمانی در این رقابتها شده اند.


پر افتخارترین کشورهای اروپایی در جام باشگاها و لیگ قهرمانان اروپا تا به حال:
1- ایتالیا  که تیمهای باشگاهی این کشور 25بار فینالیست بوده اند و 11بار قهرمان شده اند.
2- اسپانیا که تیمهای باشگاهی این کشور 20بار فینالیست بوده اند و 11بار قهرمان شده اند.
3- انگلیس که تیمهای باشگاهی این کشور 16بار فینالیست بوده اند و 11بار قهرمان شده اند.
4- آلمان (13فینالیست و 6قهرمان).
5- هلند (8فینالیست و 6قهرمان).
6- پرتقال (9فینالیست و 4قهرمان).
7- فرانسه (6فینالیست و 1قهرمان).
8- رومانی (2فینالیست و 1قهرمان).
9- صربستان (2فینالیست و 1قهرمان).
10- اسکاتلند (2فینالیست و 1قهرمان).

برترین گلزنان در تمامی رقابتهای جام باشگاها و لیگ قهرمانان اروپا تا به حال:
1- رائول گنزالس اسپانیایی با 61 گل زده در 118 بازی انجام داده با تیم رئال مادرید.
2- آندره شوچنکو آکراینی با 59 گل زده در 103 بازی.که در ترکیب 3 تیم باشگاهی دیناموکیف - آس میلان و چلسی حضور داشته است.
3- رود ون نیستلروی هلندی با 57 گل زده در 76 بازی با تیمهای پی اس وی آیندهون - منچستر یونایتد و رئال مادرید.
4- تیری هانری فرانسوی با 53 گل زده در 115 بازی با تیمهای آاس موناکو - آرسنال و بارسلونا.
5- آلفردو دی استفانو آرژانتینی با 49 گل زده در 58 بازی با رئال مادرید.

هرنان کرسپو آرژانتینی هم تنها بازیکنی است که توانسته با 5 تیم مختلف اروپایی در لیگ قهرمانان گل بزند.کرسپو با تیمهای پارما(2گل در 9بازی) لاتسیو(5گل در 13بازی) اینتر میلان(10گل در 15بازی) چلسی(4گل در 15بازی) و آس میلان(6گل در 10بازی) موفق به گلزنی در این رقابتها شده است.

بازیکنان رکورد دار در انجام تعداد بازی اروپایی:
1- رائول گنزالس با 118 بازی در عضویت رئال مادرید.
2- روبرتو کارلوس با 117 بازی در عضویت تیمهای رئال مادرید و فنرباغچه.
3- تیری هانری با حضور در 115 بازی با تیمهای آاس موناکو - آرسنال و بارسلونا.
4- پائولو مالدینی با حضور در 107 بازی با تیم آس میلان.

تاریخچه رئال مادرید

 رئال مادرید یکی از باشگاه های مشهور و موفق در جهان است. با 9 قهرمانی اروپا و 30 قهرمانی که در کلکسیون افتخارات خود می بیند با بیشترین رای از نظر فیفا بهترین تیم در قرن 20 شد. تشکیلات این باشگاه خیلی پیچیده است. فوتبال در پایتخت اسپانیا توسط استادان و دانشجویان و جمعی از افراد دانشگاه Oxbridge معرفی و موسسه ای برای فوتبال شبیه فدراسیون های امروزی در سال 1895 شکل گرفت. در سال 1900 باشگاه جدید فوتبالی در مادرید و اسپانیول شکل گرفت. بعد از جدا شدن اسپانیول بار دیگر نتیجه شکل گرفتن تیم Sociedad Madrid FC شد. این باشگاه پس از سه بار تغییر و تحول و پیشرفت بالاخره با نام باشگاه فوتبال رئال مادرید (Real Madrid Club) ثبت شد. انتخاب رنگ پیراهن برای آنها مشکل نبود و به دلیل نفوذ انگلیسی هایی که در آن جا نقش داشتند رنگ سفید را برای تیم خود انتخاب کردند. بعد از گذشت سال ها در لیگ بین المللی ، وقتی که رئال 4 قهرمانی (جام حذفی)del Rey's را ، داشت مادرید صاحب دو قهرمانی در دهه 1930 شد. اما بعد از آن دو جام مادرید دو دهه صبر کرد تا دوباره برای قهرمانی راهی پیدا کند. در پایان ان ها تصمیم گرفتند که در تیمشان تحول ایجاد کنند و چهره تیم را عوض کردند و به تیمی مدرن برای همیشه تبدیل کردند. با بازیکن هایی مانند Alfredo Di Stéfano, Ferenc Puskás, Francisco Gento, Hector Rial, Raymond Kopa, José Santamaria در دهه 1950 موفقیت های این تیم دوباره آغاز شد. آنها با اوردن جام به خانه در سال های 1957/58 ,1956/57 ,1954/55 ,1953/54 شاهد موفقیت خود در تغییر چهره تیمشان بودند. در اولین بازی فینال در اروپا رئال به پیروزی 4 بر 3 دست یافت. 4 قهرمانی رئال و برگزاری جشن های قهرمانی این تیم را به اوج رساند. از جمله این موفقیت های می توان به برد 7 بر 3 رئال مقابل انتراخت فرانکفورت در ورزشگاه Hampden Park در کشور استکاتلند در سال 1960 اشاره کرد. در دهه 1960 سرنوشت زئال عوض شد. رئال رتبه ای بهتر از 8 در باشگاه های اسپانیا پیدا نکرد. تا زمانی که دوباره به لیگ اروپا رفت و در مقابل FK Partizan در سال 1966 به پیروزی دست یافت. دهه بعد یعنی دهه 1970 برای رئال با موفقیت در سال های 1972, '75, '76, 78, 79 , 80 همراه بود. رئال 5 قهرمانی پیاپی خود از سال 1986 تا سال 1990 را مدیون 5 ستاره مشهور خود به نام های Emilio Butragueño (el Buitre), Manolo Sanchís, Martín Vazquéz, Míchel Pardeza , Miguel Pardeza است. نیمه اول دهه 1990 رئال صاحب 2 قهرمانی لیگ و یک قهرمانی جام حذفی شد. قهرمانی های رئال در این قرن با پیروزی بر یوونتوس در سال 1998 که باعث قهرمانی رئال در اروپا شد به پایان رسید. این پیروزی ها باعث نشد که مدیر باشگاه Lorenzo Sanz بتواند جای خود را حفظ کند. وقتی وی از کار برکنار شد یک نجیب زاده به رای هیئت مدیره به نام Florentino Pérez سر کار امد. Florentino Pérez با پشت گرمی هایی که از نظر سیاسی داشت دست به تقویت تیم زد و باعث بازگشت دوباره موفقیت به رئال شد. اولین خرید Pérez که یکی از شارژ های وی به تیم به شمار می رفت Luis Figo از تیم رقیب یعنی بارسلونا بود. این تقویت ها از سوی مدیر باشگاه باعث دومین قهرمانی اروپا در سه سال شد. که دومین قهرمانی با پیروزی بر والنسیا در پاریس حاصل شد. با اضافه شدن زیدان Zinedine Zidane تیم قوی تر شد تا سیاسیت مدیر باشگاه یعنی گرفتن ستاره ها و همزمان بازی دادن به جوانان که به نام زیدان ها و پاون ها ('los Zidanes y los Pavónes') با گرفتن هافبک خوش تیپ فرانسوی و دفاع جوانی به نام پاون معروف شده بود ، به انجام برسد. این اقدامات باعث شد که رئال به عنوان بهترین تیم قرن 20 انتخاب شود. نهمین قهرمانی رئال در باشگاه های اروپا که با گل دیدنی زیدان با تیم بایرلورکزن در ورزشگاه Hampden Park همراه بود باعث سر بلندی این تیم اسپانیایی شد. سال بعد رئال فقط قهرمان اسپانیا شد که این موضوع باعث اخزاج مربی این تیم یعنی Vicente del Bosque شد و در همان سال بیش از 16 بازیکنان رئال مجوز ترک ایم تیم را گرفتند. در این هنگام درها برای امدن بکهام (David Beckham) باز شد که این بازیکن با سر و صدای زیاد تبلیغاتی وارد مادرید شد. با امدن بکهام موج جدیدی از بر رئال حاکم شد و در زمینه تبلیغات فوتبالی نبظ بازار را در دست گرفت. به دلایل فراوان تیم رنج های زیادی را تحمل کرد و 3 سال را بدون قهرمانی پشت سر گذاشت. مربیان زیادی آمدن و رفتن ، بازیکنان زیادی هم جذب تیم شدند اما هیچ یک نتوانست تیم را از بحران خارج سازد. بالاخره در اوایل سال 2006 پرز (Pérez) از سمت خود کناره گیری کرد تا راه را برای آمدن مدیر جدید در تابستان را هموار کند. سرانجام در جولای Ramón Calderón که عضو هیئت مدیریتی Florentino Pérez نیز بود با قول های فراوانی که داده بود با رای اکثریت به عنوان مدیر جدید انتخاب شد. با آمدن Fabio Capello به عنوان مربی مشغول به کار شد سرانجام باعث قهرمانی رئال در لیگ اسپانیا پس از 5 سال بدون قهرمانی همراه شد اما باز مدیران رئال نامهربانی کردند و Fabio Capello را کنار گذاشتند و برن شوستر آلمانی را جایگزین وی کردند. در این فصل رئال خالی از بازیکنان ستاره مانند زیدان، بکهام ، کارلوس و رنالدو است. قهرمانی های رئال La Liga 1931-32, 1932-33, 1953-54, 1954-55, 1956-57, 1957-58, 1958-59, 1960-61, 1961-62, 1962-63, 1963-64, 1964-65, 1966-67, 1967-68, 1968-69, 1971-72, 1974-75, 1975-76, 1977-78, 1978-79, 1985-86, 1986-87, 1987-88, 1988-89, 1989-90, 1994-95, 1996-97, 2000-01, 2002-03, 2006-07 Copa del Rey 1904-05, 1905-06, 1906-07, 1907-08, 1916-17, 1933-34, 1935-36, 1945-46, 1946-47, 1961-62, 1969-70, 1973-74, 1974-75, 1979-80, 1981-82, 1988-89, 1992-93 Supercopa de España 1988, 1989, 1990, 1993, 1997, 2001, 2003 Copa de la Liga 1984-1985 Copa Eva Duarte 1947 European Cup/Champions League 1955-56, 1956-57, 1957-58, 1958-59, 1959-60, 1965-66, 1997-98, 1999-2000, 2001-02 UEFA Cup 1984-85, 1985-86 European Super Cup 2002 Intercontinental Cup 1960, 1998, 2002 Ibero-American Cup 1994 Latin Cup 1955, 1957

تاریخچه بارسلونا

در تاریخ 29 نوامبر 1899، هانس گمپر به همراه یازده نفر از مشتاقان فوتبال، ورزشی که در این قسمت از دنیا هنوز تا حد زیادی ناشناخته بود، باشگاه فوتبال اف سی بارسلونا را تاسیس کرد. او هرگز نمی توانست عظمتی را که ابتکارش به آن تبدیل خواهد شد، تصور کند. اف سی بارسلونا در طی تاریخچه بیش از صدسالش، به طور ویژه ای در هر محیطی رشد کرده و به چیزی به مراتب فراتر از یک باشگاه تبدیل شده است تا شعار «فراتر از یک باشگاه» بارسا را به واقعیت تبدیل کند. بارسا برای میلیون ها نفر در سراسر دنیا، به سمبلی برای هویتشان، نه تنها در زمینه ورزش، بلکه در محدوده جامعه، سیاست و رسوم، تبدیل شده است. در طول سخت ترین دوره های زمانی، بارسا معیاری به عنوان مظهر کاتالونیا و اشتیاق مردم کاتالان برای آزادی بود. سمبلی که تا امروز به سمت رابطه نزدیک تر با ویژگی باشگاه و اعضای آن پیش رفته است. بارسا درون بافت اسپانیا به عنوان یک باشگاه آزاد و دموکراتیک دیده می شود و در سراسر دنیا با اهداف دوستانه به ویژه در مورد کودکان، به وسیله ی توافق برای حمایت از یونیسف، شناخته شده است. در طی یک قرن کامل، اف سی بارسلونا از میان لحظات افتخار و رنج عبور کرده است. دوره هایی از درخشش و دوره هایی دیگر توام با موفقیت کمتر، پیروزی های حماسه آفرین و مغلوب شدن های همراه با فروتنی؛ اما تمام این لحظه های مختلف کمک کرده اند تا هویت باشگاهی را مشخص کنند که در راستای طبیعت منحصر به فردش، در جهان بی همتا به شمار می آید. به دلیل وجود پیشینه بیشتر از صد سال، طبیعتا دوره های زیاد و گوناگونی در هر دو زمینه ورزشی و اجتماعی، وجود داشته است. در سالهای اغازین تاسسیس تا ساخت ورزشگاه لس کرتس، بارسا باشگاهی به شمار می رفت که باید خود را از تمام تیم های دیگر در بارسلونا متمایز کند و به همراه شهر به عنوان یک واحد کلی دست یابد. بارسا به زودی باشگاه اصلی در کاتالونیا شناخته شد و با حس هویت ملی کاتالان که در حال رشد بود، متحد شد. از لس کرتس تا تأسیس نیوکمپ ( ۱۹۲۲ - ۱۹۵۷ ) : باشگاه وارد دوره ی متفاوتش شد. کانون هوادارانش برای اولین بار 10.000 عضو پذیرفت و این در حالی بود که فوتبال به یک پدیده تبدیل شد و شکل حرفه ای به خود گرفت؛ و این در سال هایی بود که اسطوره هایی چون آلکانتارا و سامیتیر پدید آمدند. اما به علت مشکلات اصلی و جنگ غیر نظامی و درون کشوری اسپانیا و دوران پس از جنگ، باشگاه مجبور بود تا از عهده شرایط ناخوشایند بر آید. از جمله این ناملایمتی ها، ترور رئیس باشگاه، خوزه سونیول در سال 1936 بود. کسی که بیش از همه شعار «ورزش و شهروندی» را رواج داده بود. اما باشگاه به بقایش ادامه داد و دوره ای از بهسازی های ورزشی و اجتماعی به شکل نیوکمپ شکل گرفت که این پیامد با آمدن لادیسلاو کوبالا که به شدت تاثیر گذار بود، مصادف شد. از تأسیس نیوکمپ تا جشن هفتادمین سالگرد ( ۱۹۵۷ - ۱۹۷۴ ) : بارسا از نتایج متوسطی که به دست آورد، رنج برد اما با موجودیتی که یکپارچه شده بود و با رشد دائم اعضا و یک بهبود آهسته اما پیوسته، علیرغم بداقبالی ها، همراه بود. یک هیجان خاص که برای اولین بار در عبارت «بارسا، بیش تر از یک باشگاه» ظاهر شد، توسط مدیر باشگاه نارسیس دِ کارراس اعلام شد. انجمنی که تحت مدیریت آگوستی مونتال اداره می شد، بازیکنی را به بارسا آورد که تاریخ باشگاه را عوض کرد، یوهان کرایف. از جشن هفتادمین سالگرد تا جام اروپایی ( ۱۹۷۴- ۱۹۹۲ ) : باشگاه شاهد تبدیل گفتگوی باشگاه ها به دموکراسی بود. شروع مدیریت بلند مدت خوزه لوئیس نونیز، توسعه نیوکمپ در شرایط جام جهانی 1982 و پیروزی جام برندگان جام در سال 1979، یک موفقیت بزرگ نه تنها در عرصه ورزش، بلکه در در اجتماع، به همراه افزایش چشمگیر و مثال زدنی پشتیبانان بارسا، اتحاد پرچم کاتالان و بارسلونا را به اروپا نمایاند. کرایف بازگشت، این بار به عنوان مربی و چیزی را که بعد ها با نام «تیم رویایی» (Dream Team) شناخته شد، به وجود آورد که افتخار نهایی و شکوهمندش فتح جام اروپایی در ومبلی (1996) بود که به لطف گل معروف کومان به دست آمد. ومبلی تا پاریس ( ۱۹۹۲- ۲۰۰۶ ) : زمانی بود که جدیدترین پیشرفت اخیر باشگاه میان دو عدد از بزرگترین دستاوردهایش رخ داد. قهرمانی در اروپا! دوره طولانی ریاست خوزه لوئیس نونیز به پایان رسیده بود و باشگاه بهترین پتانسیلش را در طی جشن یک صد سالگی خود نشان داد. در ادامه ی مدیریت خوان گاسپارت (2000-2003)، انتخابات ژوئن 2003 خوان لاپورتا را به دفتر ریاست آورد و موجب گسترش اجتماعی جدیدی شد که با به دست آوردن 150.000 عضو و موفقیت های بیشتر در زمین بازی از جمله دو عنوان لالیگا و بردن لیگ قهرمانان در پاریس همراه بود. ابهت باشگاه فوتبال بارسلونا، به همراه فاکتورهای بسیار زیاد دیگر، به وسیله ی لیست افتخارات تحسین برانگیزش تعریف شده است. تعداد کمی از باشگاه های سرتاسر دنیا، موفقیت هایی تا این حد گوناگون را به دست آورده اند. جام میان قاره ای، تنها جایزه پیروزی است که تاکنون به موزه ی باشگاه راه نیافته است؛ بنابراین دو جام اروپایی که در ومبلی (1992) و پاریس (2006) فتح شده اند، بزرگترین سربلندی و لذت باشگاه باقی مانده اند. این ها بهترین لحظات بارسا در صحنه قاره ای هستند. اما باشگاه، این افتخار را نیز به همراه خود دارد که تنها تیمی است که در تمام دوره های رقابت ها میان باشگاه های اروپایی، از زمانی که برای اولین بار در سال 1955 به وجود آمده، حضور داشته است. موفقیت های زیاد بارسلونا در اروپا شامل شناخته شدن به عنوان «پادشاه جام برندگان جام»، به علت رکورد فتح این عنوان در 4 دوره، نیز می شود. به علاوه، اف سی بارسلونا، 3 بار جام جوانمردی Fairs Cup ( تورنومنتی که اکنون به عنوان جام یوفا شناخته می شود) را نیز در سال های 1958، 1960 و 1966 کسب کرده است. در سال 1971، بارسا جایزه ویژه برد مسابقه ای را کسب کرد که میان خودشان، به عنوان اولین پیروز این رقابت ها و لیدز یونایتد، به عنوان آخرین پیروز این رقابت ها، برگزار شد. اما بارسا نه تنها اروپا را بلکه رقابت های اسپانیایی به ویژه جام ملی (حذفی)، Copa del Rey، را که 24 بار و بیشتر از سایر باشگاه ها فتح کرده اند، تحت نفوذ دارد. لیگ اسپانیا به طور مرسوم یکی از رقابت هایی است که بردنش برای بارسا جزء سخت ترین ها به شمار می رود. اما به لطف ویژه برخی از فصل های دهه 1990، دهه ای که در آن 6 قهرمانی به دست آمد و دو قهرمانی دیگر در طی دو سال، باشگاه فوتبال بارسلونا تا کنون 18 بار عنوان قهرمانی لالیگا را به دست آورده اس

بیوگرافی کامل مهران مدیری:

بیوگرافی مهران مدیری:
• متولد دی ماه سال 1340، پدر و مادرش اراکی هستند اما او در تهران به دنیا آمد.
• پدرش کارمند وزارت نیرو است و مهران آخرین فرزند یک خانواده شش نفره، او سه برادر بزرگ تر از خود دارد.
• بزرگ ترین برادرش از پیانیست های قابل است و برادر دومش نقاش و گرافیست. در خانواده مدیری هنر اهمیت فراوانی دارد.
• از پنج سالگی با موسیقی آشنا شد و از 12 سالگی تنها به موسیقی کلاسیک گوش می داد. او یکی از کامل ترین آرشیوهای موسیقی کلاسیک را دارد.
• در کودکی زیاد شر و شور نبود اما بسیار کنجکاو بود، به طوری که در غیاب برادرش به اتاق او می رفت و تمام کتاب های نقاشی اش را زیر و رو می کرد.
• برادر نقاشش (حمید) در سوئد زندگی می کند. هنر و ادب موجب شد تا مهران تاثیر فراوانی از او بگیرد.
• اولین تئاتر زندگیش را در دبستان بازی کرد. او در این تئاتر نقش لوطی را به خوبی ایفا کرد تا نشان بدهد که هنر در خونش است.
• همواره به دنبال تجربه و مطالعه بود به طوری که آشنایی با کارهای «سالواتور دالی» تاثیر زیادی بر روی او گذاشت که آثار آن هنوز هم در مهران مشهود است.
• در شانزده سالگی جذب تئاتر شد و اولین کار حرفه ای اش را تمرین کرد اما این کار هرگز بر سر صحنه نرفت اما موجب شد تا او بیشتر با تئاتر آشنا شود.
• همه با حضورش در عرصه هنر موافق بودند. هنوز هم اعضای خانواده اش بهترین کارشناسان و منتقدان کارهایش هستند.
• با مدرک دیپلم علوم انسانی سال 1361 به رادیو رفت و در این رسانه ملی به فعالیت پرداخت.
• مدت شش، هفت سال گوینده و بازیگر یکی از مجموعه های پرطرفدار رادیو به نام «داستان شب» بود.
• همزمان با کار رادیو از فعالیت های تئاتر غافل نمی شد و چند نمایش را به روی صحنه داشت، کار گویندگی باعث کامل شدن صدای او شد.
• سال 1366 اولین تئاتر طنزش را بازی کرد. این تئاتر که «پانسیون» نام داشت در تئاتر مولوی روی صحنه رفت.
• در اواخر 1371 در نمایشی در نیاوران، نصرا... رادش، سلیمانی فرد و صیادی را کشف کرد که بعدها در بسیاری از کارها با او همکاری داشتند.
• گروه مدیری به سرعت به شهرت رسید. در سال 1372 با داریوش کاردان اولین برنامه نوروزی خود را ساخت.
• در سال 1373 طنز متفاوت «ساعت خوش» را ساخت که با استقبال فراوانی از سوی مردم روبه رو شد.
• ساعت خوش یکی از بهترین و پربیننده ترین برنامه های طنز تلویزیونی شد اما به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد برنامه تعطیل شد.
• با وجود دامن زدن مطبوعات به حاشیه ها مدیری هرگز اسیر حواشی مطبوعات و شایعه های فراوان نشد و کارش را ادامه داد.
• از ساعت خوش به بعد دور مطبوعات را خط کشید و بسیار کم مصاحبه کرد. او هنوز هم از مطبوعات دلخور است.
• فیلم دیدار ساخته محمدرضا هنرمند هم که قبل از ساعت خوش با بازی مهران مدیری ساخته شده بود پاسوز «ساعت خوش» شد و به موقع اکران نشد.
• اوایل دهه 70 از رادیو به تلویزیون رفت و در تلویزیون اولین کارهای او «نشانه های نور» و «باغ گیلاس» بودند.
• مردم که تا آن زمان با صدای او آشنا بودند در باغ گیلاس با چهره اش نیز آشنا شدند. او در این سریال تا حدودی به شهرت رسید.
• در سال 1371 وارد سینمای حرفه ای شد. در «دیگه چه خبر» دستیار طراح صحنه بود و عضو گروه کارگردانی تهمینه میلانی.
• با نوروز «77» دوباره به جعبه جادویی برگشت اولین تصویرش را مردم بعد از پنج سال نشناختند و موهایش کاملا سفید شده بود.
• با جنگ 77 توانست 85 درصد مردم ایران را پای تلویزیون بنشاند. نبوغ او در عدم تکرار خود و نوآوری های پایان ناپذیرش است.
• علت موفقیت او ارائه شیوه جدید مجری گری و بازیگری و حضور توامان نقش و واقعیت است، با یک دوربین غوغا کرد و به شیوه تئاتری کار را بدون قطع می گرفت.
• اولین کسی است که طرح برنامه های نود قسمتی و روتین را اجرا کرد. او اعتقاد دارد باید با مردم صادق و روراست بود.
• هنوز هم خیلی ها از سوژه ها و ایده های او کپی برداری می کنند. مدیری در موسیقی و خوانندگی هم دستی بر آتش دارد. حتی کنسرت هم اجرا کرده و تیتراژ شب های برره و باغ مظفر را خودش خوانده است.
• او اولین برنامه سازی است که پشت صحنه کارهایش را به مردم نشان داد.
• صداقت را بزرگ ترین صفت آدمی می داند. او معتقد است چرا مردم نباید حقایق، اشتباهات و تپق های ما را ببینند.
• متاهل است و صاحب یک پسر و یک دختر است.
• در کارش بسیار جدی است و برای کارش زمان می گذارد به طوری که در طول یک کار کمتر می تواند به خانواده اش سر بزند و آنها را ببینند.
• سال 1378 اولین کاست دکلمه او به بازار موسیقی آمد.
• «از روی سادگی» اولین آلبوم پاپش بود که در سال 1378 به بازار آمد و با استقبال طرفدارانش روبه رو شد.
• آشنایی با حمید و مجید آقاگلیان زندگی حرفه ای او را عوض کرد و با پاورچین به خلق شاهکاری بدون تکرار رسید.
• با جایزه بزرگ در نوروز 1384 ثابت کرد توان مدیریت هر کاری را دارد.
• تنها بازیگر و سازنده تاریخ نمایش ایران است که صرف نامش در اثری، مردم را پای تلویزیون میخکوب می کند. حضور در کنار او مبدل به رمز موفقیت خواهد شد.
ادامه مطلب ...

تاریخچه باشگاه پرسپولیس

تاریخچه باشگاه پرسپولیس
پارسه با تخت جمشید یا پریس پولیس هیچ تفاوتی ندارد. به شهرک سلطنتی و اشرافی سلاطین هخامنشی، ایرانی ها لفظ اول، اعراب لفظ دوم و یونانی ها سومی را به کار می بردند.
تاریخچه باشگاه پرسپولیس

پارسه با تخت جمشید یا پریس پولیس هیچ تفاوتی ندارد. به شهرک سلطنتی و اشرافی سلاطین هخامنشی، ایرانی ها لفظ اول، اعراب لفظ دوم و یونانی ها سومی را به کار می بردند.

کلمه ای مثل آکروپولیس! همان ها بودند که به تلافی آتش کشیدن آکروپولیس، پریس پولیس ما را آتش زدند اما زهی خیال باطل، ستون های این بنا، هنوز آنقدر پابرجاست که وقتی نگاهش می کنی، غرور سرا پای وجودت را لبریز می کند. علی عبده، با الهام گرفتن از چنین نامی، باشگاه خودش را پریس پولیس نام گذاشت. سال ۴۶ که شاهین منحل شد، هوشمندی پرویز دهداری بود که مجموعه بازیکنان قدر شاهین را کنار هم حفظ کرد. آنها پراکنده شده بودند، یکی به پاس رفته بود، دیگری به عقاب، آن یکی راه آهن، اما دهداری فقط فکر می کرد!

پرسپولیس را صدا می زد. پرسپولیس متولد شد.

اگر بخواهیم تاریخ پرسپولیس را به طور مختصر و طبقه بندی شده تشریح کنیم، این فصول را عنوان می کنیم.

۱) دوران شکوه اولیه

۲) دوران تثبیت

۳) دوران جنگ

۴) دوران آغاز حرفه ای گری

۵) دوران جدال با بحران

● دوران شکوه اولیه

این دوران از سال ۵۴ ادامه پیدا کرد. در این سال ها، پرسپولیس یک تیم کوبنده و قدر قدرت بود که به واسطه حضور ستارگانی مثل آشتیانی، همایون بهزادی، کلانی، ایرانپاک، خوردبین، علی پروین و... نفوذی ترین و دیدنی ترین نمایش ها را در فوتبال ایران ارائه می داد. مهمترین حوادث این سال ها به قرار زیر بود.

۱) قهرمانی در انتخابی جام باشگاه ها و حضور ناکام در رقابت های مورد نظر – ۱۳۴۷

۲) کوچ دسته جمعی یاران تیم به پیکان بعد از امضای پروتکل همکاری بین عبده و خیامی – ۱۳۴۸

۳) بازگشت بازیکنان از پیکان و آغاز فعالیت حسین فکری در پرسپولیس به عنوان سرمربی – ۱۳۴۹

۴) مربیگری آلن راجرز در پرسپولیس و آغاز طوفانی تیم در دومین دوره لیگ منطقه ای – ۱۳۵۰

۵) قهرمانی در لیگ ایران و آغاز فعالیت حرفه ای در فوتبال – ۱۳۵۱

۶) قهرمانی در لیگ اول تخت جمشید، انحلال فعالیت حرفه ای، فروش استادیوم اختصاصی – ۱۳۵۲

۷) خداحافظی ستارگانی مثل جعفر کاشانی، کلانی، محراب شاهرخی و بیوک وطنخواه از پرسپولیس ۱۳۵۳

۸) قهرمانی در لیگ سوم تخت جمشید، خداحافظی همایون بهزادی از تیم ۱۳۵۴

● دوران تثبیت

پرسپولیس از پیله دوران اولیه خارج می شد. تشکیلات این تیم سر و شکلی جدید یافته بود اما تیم از آن نشاط اولیه بی بهره بود. این دوران سالیان بین ۵۵ تا ۵۸ را شامل می شود.

۱) بهره مندی از یک سرمربی روس به اسم کونوف، کناره گیری ابراهیم آشتیانی و فریدون معینی از تیم – ۱۳۵۵

۲) حضور منصور امیرآصفی و سپس محراب شاهرخی به عنوان مربیان تیم و تکرار نایب قهرمانی در مسابقات لیگ دوم تخت جمشید و استخدام اولین بازیکن اروپایی در فوتبال ایران – ۱۳۵۶

۳) استخدام ستارگانی تازه مثل محمد پنجعلی و محمد صادقی در تیم مدل تازه – ۱۳۵۷

۴) قهرمانی در جام شهید اسپندی، خداحافظی ذوالفقارنسب، اله وردی و زادمهر از تیم ۱۳۵۸

● دوران جنگ

با آغاز دوران جنگ تعلق خاطر پرسپولیس از محل باشگاهش یعنی بولینگ عبده قطع شد. پرسپولیس بدون زمین تمرین و مامنی شایسته کار خودش را در اوج تنگدستی آغاز کرد. با این حال عوارض دوران جنگ تا ۲ سال بعد از پایان جنگ یعنی تا سال ۶۹ ادامه دار بود.

۱) شرکت در جام انتخابی تهران، حضور غلامرضا فتح آبادی و ضیاء عربشاهی در تیم ۱۳۵۹

۲) واگذاری بولینگ عبده به بنیاد مستضعفان، قهرمانی در جام بین المللی وحدت، استخدام ناصر محمدخانی، روح ا... عبادزاده و بهروز سلطانی در پرسپولیس – ۱۳۶۰

۳) قهرمانی در جام باشگاه های تهران، خداحافظی محمد دادکان از فوتبال – ۱۳۶۱

۴) قهرمانی در جام حذفی سال ۶۱، عقب مانده از قبل، از دست رفتن قهرمانی سال جدید – ۱۳۶۲

۵) غوغای پروین با ثبت ۹ گل در ۶ بازی تهران، تعطیلی مسابقات باشگاه های تهران ۱۳۶۳

۶) شرکت در جام دو گروهی تهران، غائله رضا عابدیان و ۳ بازی ۳ صفر به سود حریفان پرسپولیس و ناکامی سرخپوشان در صعود، حضور انصاری فرد، پیوس، شاهرخ بیانی و مرتضی فنونی زاده در تیم ۱۳۶۴

۷) قهرمانی در جام باشگاه های تهران، شکست طلسم ۹ سال ناکامی برابر استقلال با پیروزی ۳ صفر، حضور رحیم یوسفی و سعید نعیم آبادی در تیم ۱۳۶۵

۸) کسب ۳ جام قهرمانی تهران، حذفی تهران و حذفی کشور، حضور مرتضی کرمانی و محسن عاشوری در پرسپولیس ۱۳۶۶

۹) تکرار قهرمانی در تهران، حضور مجتبی محرمی و کریم باوی در پرسپولیس ۱۳۶۷

۱۰) تکرار قهرمانی در تهران، انتصاب پروین سرمربی پرسپولیس به سرمربیگری در تیم ملی – ۱۳۶۸

۱۱) تکرار قهرمانی در تهران، حضور سعید عزیزان و نادر محمدخانی در پرسپولیس – ۱۳۶۹

● دوران آغازحرفه ای گری

پولی که وارد فوتبال دهه ۷۰ شد، چند برابر پول سالیان گذشته بود. با این حال، از سال ۷۲ بود که پرسپولیس تحت تاثیر آغاز دوران پول مداری در فوتبال قرار گرفت. آن هم زمانی بود که تیم زیر نظر وزارت معادن و فلزات رفت. تا وقتی وزارتخانه از تیم حمایت می کرد همه چیز خوب بود، اما به محض قطع این حمایت ها همه چیز به هم ریخت و دوران سقوط و سرگشتگی در تیم آغاز شد.

۱) قهرمانی در مسابقات جام در جام آسیا – ۱۳۷۰

۲) قهرمانی در مسابقات جام حذفی کشور، حضور استیلی و خاکپور در تیم ۱۳۷۱

۳) انتقال مدیریت پرسپولیس از سازمان تربیت بدنی به وزارت معادن و فلزات ۱۳۷۲

۴) حضور بگوویچ، حمید درخشان و یورگن گده به عنوان سرمربیان پرسپولیس در ۳ دوره مختلف و حضور عابدزاده، علی دایی، نامجو مطلق و پیروانی به عنوان یاران جدید تیم ۱۳۷۳

۵) اولین قهرمانی در لیگ ایران بعد از گذشت ۱۰ سال، حضور مهدی مهدوی کیا و یحیی گل محمدی به عنوان بازیکنان و استانکو به عنوان سرمربی در پرسپولیس ۱۳۷۴

۶) شکست طلسم ناکامی برابر استقلال، استخدام کریم باقری، میناوند و بزیک در تیم ۱۳۷۵

۷) کسب قهرمانی در لیگ پنجم حرفه ای، خداحافظی فرشاد پیوس از فوتبال و حضور هاشمی نسب، جلالی و کاویانپور در تیم ۱۳۷۶

۸) حضور علی کریمی در پرسپولیس، بازگشت علی پروین به تیم ۱۳۷۷

۹) قهرمانی در لیگ هشتم آزادگان ۱۳۷۸

● دوران جدال با بحران

عوارض خروج از وزارت معادن و فلزات رفته رفته خودنمایی کرد. تیم دچار بحران مالی و مدیریتی شد. اختلاف ها از زمستان ۷۹ تا بهار ۸۱ به طول انجامید، جنگ سهام با پیروزی سازمان به پایان رسید. در دوران جدید ظهور پول، حتی ارزش های اخلاقی را تحت الشعاع خود قرار داده بود. پرسپولیس دوران جدیدی را آغاز کرده است.

۱) قهرمانی در لیگ نهم آزادگان و آغاز بلوی مدیریتی در پرسپولیس ۱۳۷۹

۲) اوج گیری جنگ سهام در پرسپولیس، انتقال مدیریت به علی پروین ۱۳۸۰

۳) قهرمانی در لیگ اول حرفه ای، واگذاری مدیریت تیم به سازمان تربیت بدنی ۱۳۸۱

۴) بازگشت علی دایی به پرسپولیس، سقوط تیم به سکوی پنجم لیگ حرفه ای ۱۳۸۲

۵) حضور راینر زوبل آلمانی در ترکیب تیم ۱۳۸۳

۶) سقوط پرسپولیس به رتبه نهم جدول رده بندی، خداحافظی عابدزاده از فوتبال ۱۳۸۴

۷) حضور در فینال جام حذفی ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵

  ۸)قهرمانی در سال ۱۳۸۶در لیگ برتر 

 

  ۹)قهرمانی در جام حذفی در سال ۱۳۸۸