تـــیمـــارِســـتان

سـعی میـکنیـم آهنگـهایِ خـوبی رو بـرای دانلـود ایـنجا قـرار بـدیم!خـوشحـال میـشیـم با نـظـراتتـون کـمکـمون کنیـن

تـــیمـــارِســـتان

سـعی میـکنیـم آهنگـهایِ خـوبی رو بـرای دانلـود ایـنجا قـرار بـدیم!خـوشحـال میـشیـم با نـظـراتتـون کـمکـمون کنیـن

کفش فوتبالی که مغز دارد!

شرکت تولید کننده محصولات ورزشی آدیداس با ترکیب فناوری های روز در محصولی جدید موفق به ارائه سبکترین کفش فوتبال جهان شده که به ادعای این شرکت دارای مغز است.

مرژانو - کفش فوتبالی که مغز دارد!

به گزارش خبرگزاری مهر، پیشرفتهای تکنولوژیکی در صنعت کفش تنها به استفاده از موادی سبکتر و مقاوم تر محدود شده بود که نتیجه آن تولید کفشهایی راحت تر بود. اما ریزسازی قطعات الکترونیکی و فناوری بی سیم امکانات بیشتری را برای افزودن توانایی های کفشهای ساده باز کرده است.

در دورانی که ورزشکاران زن و مرد برای پیشی گرفتن از رقیب خود از کوچکترین مزیت و برتری در ابزارهای ورزشی چشم پوشی نمی کنند، صنعت کفشهای ورزشی معمولا یکی از زمینه هایی است که همه برای یافتن جدیدترین پیشرفتها آن را تحت نظر دارند و شرکت آدیداس نیز یکی از شرکتهای پیشرو در استفاده از تکنولوژی در تولید محصولاتش به شمار می رود.

آدیداس به تازگی با معرفی کفش فوتبال مشهورش با نام تجاری adizero f50 توجه بسیاری را به خود جلب کرده است زیرا این کفش به "کفش فوتبالی که مغز دارد" شهرت یافته است.

مغز adizero f50 قطعه ای الکترونیکی به نام miCoach SPEED_CELL است که در حفره ای در میان کفش قرار گرفته و می تواند اطلاعاتی از قبیل حرکات 360 درجه بازیکن و معیارهایی از قبیل سرعت، میانگین سرعت (ثبت در هر ثانیه)، حداکثر سرعت (ثبت در هر پنج ثانیه)، تعداد استارتها، فاصله، فاصله در بالاترین سطح شتاب، قدمها و طول قدمها را دریافت کرده و ذخیره کند.

با این همه بر خلاف بازوبندهای miCoach که پیش از این تولید شده اند، adizero f50 نمی تواند ضربان قلب بازیکن را ذخیره کند. تمامی اطلاعات دریافت شده درون حافظه داخلی کفش که گنجایش ذخیره هفت ساعت از این اطلاعات را دارد، ذخیره شده و سپس به صورت بی سیم به یک تبلت یا یک رایانه انتقال داده خواهند شد.

می توان آمارهای به دست آمده از اطلاعات این کفش را بر روی شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت و فوتبالیستهای جوان و آماتور می توانند عملکرد خود را بر اساس این اطلاعات بر روی وب سایت miCoach با فوتبالیستهای حرفه ای مقایسه کنند. شرکت آدیداس حتی تصمیم دارد در سال آینده بازی ویدیویی را بر اساس این تکنولوژی ارائه کند تا در آن بازیکنان توانایی های فیزیکی واقعی خود را در بازی به کار ببندند.

با وجود اینکه adizero f50 دارای یک مغز متفکر است، آدیداس این کفش را با وزنی برابر 165 گرم سبکترین کفش فوتبال جهان نیز معرفی کرده است، زیرا این کفش از پوسته ای به نام Sprint Skin ساخته شده است، ماده ای تک لایه ای و ترکیبی که گفته می شود نسبت به مواد ترکیبی رایج بسیار سبک تر و نازک تر است.

در این کفش همچنین از فناوری ضد میکروبی Agion استفاده شده و آدیداس مدعی شده شکل میخهای طراحی شده در کف این کفش می تواند بیشترین شتاب را برای بازیکن در میدان بازی به ارمغان بیاورد.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، "سیمون درابل" مدیر فناوری تعاملی آدیداس می گوید: برای سالها اطلاعات ورزشکاران بزرگ به منظور افزایش دادن عملکرد آنها ذخیره و ارزیابی شده اند. اکنون آدیداس نیز قصد دارد این خدمات را به کاربران خود ارائه کند، ابتدا با ارائه adizero f50 و پس از آن از طریق تولید طیف گسترده تری از محصولات هوشمند با قابلیت ذخیره اطلاعات، کنترل و ارزیابی عملکرد بازیکن در میدان بازی، فعالیتهای خود را گسترش خواهد داد.

کفش فوتبال جدید شرکت آدیداس در میان خود مغزی الکترونیکی دارد

مرژانو - کفش فوتبالی که مغز دارد!

این مغز الکتریکی به نام miCoach SPEED_CELL می تواند اطلاعات عملکرد فوتبالیست را دریافت ذخیره کند

مرژانو - کفش فوتبالی که مغز دارد!

با وجود این قطعه، آدیداس این کفش را سبکترین کفش فوتبال جهان معرفی کرده و طراحی میخهای آن را عاملی برای بهبود شتاب فوتبالیست در زمین بازی می داند

مرژانو - کفش فوتبالی که مغز دارد!

این قطعه توانایی ذخیره هفت ساعت اطلاعات را دارد

مرژانو - کفش فوتبالی که مغز دارد!

"لیونل مسی" فوتبالیست آرژانتینی تیم بارسلونا در تبلیغات محصول جدید و هوشمند آدیداس حضور فعالی داشته است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد