تـــیمـــارِســـتان

سـعی میـکنیـم آهنگـهایِ خـوبی رو بـرای دانلـود ایـنجا قـرار بـدیم!خـوشحـال میـشیـم با نـظـراتتـون کـمکـمون کنیـن

تـــیمـــارِســـتان

سـعی میـکنیـم آهنگـهایِ خـوبی رو بـرای دانلـود ایـنجا قـرار بـدیم!خـوشحـال میـشیـم با نـظـراتتـون کـمکـمون کنیـن

افزایش تعداد دختران مجرد در ایران

بر اساس آمار ِ"سازمان ملی جوانان ایران" ۳۰ درصد دختران ایرانی در شهرهای بزرگ، مستقل از خانواده زندگی می‌کنند. این آمار نشان‌دهنده وجود ۷ میلیون دختر مجرد در مقابل چهار میلیون و هشتصد هزار پسر مجرد است.

۳۰ درصد دختران ایرانی در شهرهای بزرگ همچون تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و شیراز مستقل از خانواده و به‌طور مجردی زندگی می‌کنند. براساس آمار "سازمان ملی جوانان ایران"، در دو دهه گذشته ازدواج دختران کاهش داشته و تعداد دختران تحصیل‌کرده‌ای که هرگز ازدواج نکرده‌اند از ۵ درصد به ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است.
بر اساس آمار "سازمان ملی جوانان ایران"، در حال حاضر حدود شش میلیون و دویست هزار دختر مجرد بیست تا بیست و نه ساله در ایران وجود دارد که اگر رقم دختران بالای بیست و نه سال که هنوز ازدواج نکرده اند نیز به این تعداد اضافه شود، رقمی بالغ بر هفت میلیون دختر مجرد در ایران وجود خواهد داشت.
بر اساس همین آمار تعداد پسران مجرد بیست تا سی و چهار سال نیز حدود چهار میلیون و هشتصد هزار نفر برآورد شده است. بر اساس این گزارش، با در نظر گرفتن این واقعیت که پسران به ازدواج با دختران در گروه سنی پایین‌تر تمایل بیشتری نشان می‌‏دهند، نتیجه گرفته شده که یک میلیون و دویست و پنجاه هزار دختر شانس ازدواج نخواهند داشت.
شهلا کاظمی‌پور، "معاون مرکز مطالعات و پژوهش‌های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه" نیز افزایش تعداد دختران مجرد را "مشکل فعلی جامعه" دانسته و درباره راه حل این مشکل گفته است: « تنها راه حل مشکل تجرد قطعی دختران این است که همسن گزینی همسری در کشور رخ دهد. چرا که اگر تعداد پسران در سن ازدواج را با دختران در آستانه ازدواج با فاصله سنی دو یا سه سال نیز در نظر بگیریم تعداد دخترهایی که مجرد باقی می مانند کمتر می شود
هزینه یک ازدواج معمولی
به گفته رئیس انجمن مددکاری ایران، زندگی دختران مجرد در خانه‌های مستقل و افزایش استقلال آنان به علت تغییر طرز تفکر آنان صورت گرفته است. به گزارش خبرگزاری مهر، با ادامه روند فعلی، تا ده سال آینده یک میلیون دختر مجرد به تعداد دختران مجرد فعلی افزوده خواهد شد.
یک شرکت خدمات برگزاری مراسم عروسی در تهران درباره هزینه‌های برگزاری یک مراسم عروسی معمولی در تهران می‌گوید: «سال ۷۵ که این کار را شروع کردم، کمترین منوی عروسی ما برای هر نفر ۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود ولی امروز همان منو ۶۰ هزار تومان است. یک عروسی معمولی با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میهمان بین ۸ تا ۱۲ میلیون تومان  هزینه دارد، البته این هزینه جدای  هزینه ارکستر و فیلم‌بردار و... است.  سال ۷۵، میانگین سنی عروس و دامادهایی که به ما مراجعه می‌کردند بین ۲۰ تا ۲۵ سال بود اما میانگین سنی عروس و دامادها که امروز به ما مراجعه می‌کنند بین ۲۵ تا ۳۵ سال است.» 
هر چند به گفته رئیس انجمن مددکاری ایران، تغییرات اجتماعی و تغییر طرز تفکر جوانان ایران در افزایش آمار دختران مجرد موثر است اما به گفته برخی کارشناسان مسائل اجتماعی "عوامل اقتصادی" نیز از جمله علل موثر برای کم شدن انگیزه جوانان ایرانی برای آغاز زندگی مشترک است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد