تـــیمـــارِســـتان

سـعی میـکنیـم آهنگـهایِ خـوبی رو بـرای دانلـود ایـنجا قـرار بـدیم!خـوشحـال میـشیـم با نـظـراتتـون کـمکـمون کنیـن

تـــیمـــارِســـتان

سـعی میـکنیـم آهنگـهایِ خـوبی رو بـرای دانلـود ایـنجا قـرار بـدیم!خـوشحـال میـشیـم با نـظـراتتـون کـمکـمون کنیـن

شگفت انگیز ترین اماکن دنیا از دیدگاه گردشگران.

ناگفته پیداست، همه ما می‌خواهیم در طول زندگی خود،‌ برای یک بار هم که شده، مناطق دلخواه خود را از نزدیک ببینیم یا سفری به این مناطق داشته باشیم.

این خواسته و تمایل، آرزوی همه انسان‌ها است. اما در این میان، این خواسته برای بسیاری در حد آرزو باقی می‌ماند و برای گروهی نیز جامه عمل می‌پوشد.

در این میان شاید داشتن اطلاعاتی هر چند اندک، تاحدودی عطش افرادی را که فرصت و زمان مناسب برای مسافرت به اماکن مورد علاقه خود ندارند را فرو نشاند.

آنچه در ادامه می‌آید گزیده‌ای از چند مکان و شهر پرجاذبه‌ جهان است، که سال‌ها شهرت جهانی داشته اما همچنان در صدر فهرست خواسته‌های گردشگران قرار دارند.

گرند کانیون:

گرند کانیون گلوگاهی شیب‌دار است که به وسیله رودخانه کلورادو در ایالت آریزونای آمریکا به دو تکه تقسیم شده است.

باد و آب دو عنصر و عامل مهمی هستند که روز به روز بر فرسایش این منطقه می‌افزایند. تقریباً پنج میلیون بازدید‌کننده، هر ساله این دره عمیق یک مایلی را بازدید می‌کنند. بهترین زمان برای مسافرت به این منطقه تابستان، پائیز و اوایل بهار عنوان شده اما اکثر کسانی که در شهرهای نزدیک این منطقه زندگی می‌کنند،‌ زمستان را بهترین زمان برای سفر به این منطقه می‌دانند.

از اینرو می‌توان اردوگاه‌های تفریحی متعددی را در این منطقه دید که در سرتاسر دره گرندکانیون قرار داشته و گردشگران را به سمت خود جلب می‌کنند.

کیپ‌ تاون:

کیپ‌ تاون در جنوبی‌‌ترین نقطه قاره آفریقا قرار دارد. تنها راه پی‌بردن و لذت بردن از زیبایی‌های این شهر مشاهده فرهنگ‌های مختلف و مناظر طبیعی موجود در اطراف آن است. در فصل تابستان، این شهر مملو از گردشگرانی است که از آب و هوای گرم سواحل آفتابی و مناظر زیبای آن لذت می‌برند. علاوه بر خود شهر، اماکن و مناطق مختلف دیگری وجود دارند که مسافران و گردشگران پیش از رسیدن به شهر می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند.

معبد طلایی:

این معبد، مکانی مجلل و باشکوه است که در وسط دریاچه آبی بزرگ مقدس قرار دارد.

در این معبد دو طبقه، که سالانه میزبان گردشگران و زائران بسیاری است مراسم جذاب و در عین حال آرامی برپا می‌شود. بی‌شک می‌توان گفت، معبد طلایی یکی از بهترین جاذبه‌هایی است که مسافران هند،‌یقیناً مشتاق تماشای آن هستند.

تاج محل:

به گفته اکثر گردشگران، تاج محل، این بنای بسیار زیبای هند یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌‌های دیدنی است. تاج‌محل را می‌توان یکی از بناهایی نام گذارد که همه انواع طرح‌ها و معماری‌ها در آن به کار گرفته شده است. به گفته‌ای می‌توان چنین بیان کرد تماشای تاج محل، به معنای لذت بردن از تمامی کاخ‌های زیبای نزدیک آن است. یکی دیگر از جاذبه‌های این کاخ، دریاچه‌‌ای است که در پشت آن قرار داشته و محیطی جذاب را برای آن به وجود آورده است.

چیچن ایتزا:‌

چیچن ایتزا، کلمه‌ای باستانی و به زبان مایاها است. این شهر یکی از بزرگترین شهرهای باستانی مکزیک است که در فهرست عجایب هفتگانه دنیا نیز قرار دارد. این شهر را می‌توان یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری این کشور نیز نام برد، اگر چه تماشای تمام جاذبه‌های این شهر نیازمند به صرف دو تا سه روز وقت است اما اکثر گردشگران این شهر را به عنوان مقصدی یک روزه می‌دانند.

ماچوپیچو:

ماچوپیچو نیز یکی از شهرهای موجود در فهرست عجایب هفتگانه جهان به شمار می‌رود. علاوه بر آن از این شهر به عنوان یکی از مناطق اسرارآمیز با جاذبه‌های روحانی و آسمانی یاد می‌‌کنند. ویژگی‌هایی این چنین برای این شهر منجر به آن شده است تا ماچوپیچو به پرجاذبه‌ترین مقصد گردشگری پرو تبدیل شود، از سویی دیگر ساکنان این شهر خود را خالقان خدایان نیز می‌دانند.

اما با وجود تمام این شگفتی و پیچیدگی‌ها، یک روز،‌برای دیدن کامل این شهر که در ارتفاع 2300 متری سطح دریا قرار دارد، کافی است.

آبشار نیاگارا:

گردشگران می‌توانند از دو کشور آمریکا و کانادا به آبشار نیاگارا دسترسی داشته باشند، اما بهترین منظره‌ای که می‌توان این آبشار را به صورت کامل مشاهده کرد، بخش کانادایی آن است.

از جمله جاذبه‌های مهم در هنگام مسافرت به منطقه آبشار نیاگارا، سواری روی قایق‌هایی است که مخصوص قایقرانی در نیاگارا ساخته شده‌اند.

پترا:

پترا، که آنرا هم می‌توان در فهرست عجایب هفتگانه جهان دید به شهر رز سرخ معروف بوده و یکی از نخستین شهرهای الانباط‌ ها است که در جنوب اردن قرار دارد. معمولاً شهر پترا، نخستین مکان و جاذبه‌ای است که گردشگران پس از ورود به اردن اشتیاق فراوانی به دیدن آن دارند. بناهای سنگی موجود در این شهر، نمونه‌ای از کمیاب‌ترین ساختمان‌هایی است که نمی‌توان هیچ‌گونه مشابهی از آن‌ها را در هیچ‌ کجای جهان مشاهده کرد.

یک روز کامل، مدت زمان مناسبی برای تماشای تمام جاذبه‌‌های آن است با این وجود هتل‌‌های متعددی در این شهر قرار دارد که مناسب با استطاعت گردشگران،‌آماده پذیرایی از آن‌ها است.

اهرام جیزه:

اهرام ثلاثه و معابد اعجاب‌انگیز اطراف آن،‌ لذت بخش‌ترین جاذبه‌هایی هستند که می‌توان در مصر دید. گردشگران در هنگام مسافرت به مصر علاوه بر اهرام جاذبه‌‌های دیگری همچون مشاهده گروه‌های مختلفی از پرندگان،‌غواصی زیر آب، ماهیگیری و مهمتر از همه بیابانگردی را نیز تجربه می‌کنند.

زمستان، همچنین ماه‌های مارس تا مه و سپتامبر تا نوامبر بهترین زمان برای مسافرت به این کشور و مشاهده اسرار نهفته در اهرام ثلاثه آن است.

دیوار بزرگ چین:

دیوار بزرگ چین یکی دیگر از عجایب هفتگانه جهان به شمار می‌رود که یکی از نمادهای مسافرت چین بوده و از جمله پرجاذبه‌ترین مقصدهای گردشگری جهان می‌باشد. یکی از بارزترین ویژگی‌های دیوار بزرگ چین، مدت زمان ساخته شدن آن است. زمانی چند صد ساله که در دوره امپراتوری‌های متعدد برای ساخت آن صرف شد، بنابراین می‌توان گفت این دیوار اولین جاذبه‌ای است که در برابر دیدگان گردشگران قرار می‌‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد